تبلیغات
خـون بهـا - خانه یا ویرانه؟!
.: السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین :.
خانه یا ویرانه؟!

درست كردن انواع كارگروه و بنیاد و خانه و شورای ساماندهی برای پیش بردن كارهایی كه باید به صورت عادی و طبق رویه طبیعی دستگاه های حاكمیتی كشور انجام شود، ترفندی است برای سر كار گذاشتن ملت و منحرف كردن ذهن ها و فرستادن من و شما پی نخود سیاه. پشت پرده این نمایش هم هدف های دیگر و رویكردهای دیگر پیگیری می شود و من و شما متحیر می مانیم كه چی می خواستیم؛ چی شد!

چندی پیش، رونمایی از مانتوهای ورزشگاهی خانه مد خبرساز شد (+). مانتوهایی كه كوچكترین انطباقی با معیارهای دینی و فرهنگی ما ندارد، به عنوان «مد ایرانی اسلامی در چارچوب جمهوری اسلامی ایران» و تحت نظارت مستقیم «بنیاد ملی مد و لباس» معرفی شده است. همه جنبه های منفی غیر قابل چشم پوشی این (به اصطلاح) مانتوها یك طرف؛ توهین به كلمه مقدس «الله» و پرچم مقدس كشور هم یك طرف! برداشتن نشان «الله» از روی پرچم و گذاشتن عكس جانوری كه گفته می شود یوزپلنگ ایرانی است و درست كردن لباسی جلف و نازیبا با این پرچم تحریف شده كه برای تبرج و جلب توجه نامحرمان كاربرد دارد، حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. حاشا به مسلمانی و غیرت ملی كسانی كه به هر شكلی در این اتفاق مؤثر بوده اند!

در صفحه خبر رونمایی از این مانتوها در سایت خانه مد ایرانی (+) نوشته شده: «پوشش های ارائه شده همگی کد شیما را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده اند» و برای توجیه تولید و عرضه این لباس نوشته اند: «عواید حاصل از تولید و فروش این مانتوها برای حمایت از تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی های آسیایی اختصاص خواهد یافت»!

نكته طنز این قصه غم انگیز اینجاست كه در همین سایت، در صفحه ای با عنوان «قاچاقچیان لباس، مشکل بزرگ طراحی و تولید پوشاک ملی» (+) اینگونه نوشته شده: «ظرف هفته گذشته، خانه مد ایرانی با همکاری گروهی از طراحان و دوزندگان داخلی، از طرح های مانتوهای ایرانی اسلامی تحت عنوان «مانتوهای ورزشگاهی» رونمایی کرد. این پوشش ها که با الهام گرفتن از پرچم پر افتخار ج.ا.ایران، تصاویری از یوز ایرانی و نماد هایی از توپ جام جهانی تهیه و به صورتی نوین ارائه شد، به سرعت مورد هجوم قاچاقچیان پوشاک قرار گرفت. این گروه با استفاده از امکانات گسترده خود سعی کرده اند چراغ هایی را که در حال روشن کردن فضای مد و لباس کشور هستند با تند باد سرمایه های حاصل از درآمد های نامشروع خود خاموش کنند. در این راه متأسفانه برخی رسانه های داخلی نیز بدون آگاهی از واقعیت های پشت پرده، دیدگاه های یکسویه و هدفدار آنها را منعکس ساخته اند»!

ببینید این همه اعتماد به نفس را به خاطر یك طراحی مفتضحانه! و ببینید این همه ادعا را درباره بازار پوشاك و فضای مد و لباس كشور، از طرف كسانی كه حتی توانایی طراحی یك مانتوی زیبا و قابل قبول و در چاچوب فرهنگ و مذهب كشور را هم ندارند! و ببینید این همه توهین را به شعور مخاطب؛ وقتی كه این مانتوها ایرانی اسلامی و در چارچوب جمهوری اسلامی ایران نامیده می شود!

سایت خانه مد ایرانی ارزش وقت گذاشتن و بازدید كردن ندارد؛ ولی صرفا برای روشن شدن عقبه و پشت پرده و سوابق اینگونه اتفاق ها، بد نیست به چند مورد نگاه بیندازید. به خاطر زشتی و زنندگی تصاویری كه در این سایت می بینید عذرخواهی می كنم.

در صفحه خانگی این سایت (+)، عكسی با عنوان «مهمانی رنگ ها» قرار دارد كه وقتی روی آن كلیك می كنید (+)، تصویر زنی با لباسی تحریك كننده و آرایش زننده در سطح شهر را می بینید كه در مقابل آن نوشته شده: «بهار از راه رسید و با خود کلکسیونی از رنگ ها را به همراه آورد. رنگ های تیره و سرد را از تن برکنید و از رنگین کمان برای لباس هایتان رنگ انتخاب کنید»!

باز در صفحه خانگی، عكس یك خانم طراح لباس با عنوان «بازگشت به بهشت با مد جذاب زنانه سیب» (+) به نمایش گذاشته شده كه در این عكس، این خانم روسری بر سر ندارد(!) و وقتی روی آن كلیك می كنید، با عكس هایی روبرو می شوید كه به درد صفحه «آزادی های یواشكی» می خورد! در این عكس ها پوشیدن مانتوی كوتاه و ساپورت و باز بودن یقه و نمایش دادن موها و پوشیدن كفش نامناسب و بدون جوراب در فضای عمومی، با عنوان «بازگشت به بهشت»(!) تبلیغ شده است.

در صفحه كیف و كفش زنانه (+)، بی كیفیت ترین و زشت ترین و بنجل ترین نوع كفش های پاشنه بلند و روبازی كه صرفاً برای خودنمایی و جلب توجه كاربرد دارد و آسیب های جسمی شدیدی هم برای زنان در پی دارد، به عنوان مد كفش معرفی شده است. خانه مد ایرانی مبلغ و مروج مدهای خارجی است؛ نه طراح و سازنده و سامان دهنده مد ایرانی اسلامی. بخش «لباس های مجلسی زنانه» (+) این سایت هم نماینده همین واقعیت است.

در بخش لباس های خاص و متفاوت (+) هم یك سری لباس هیولا(!) به نمایش گذاشته شده و ادعا شده كه این طرح ها، «ایستادگی و پایداری را به مخاطب نشان می دهد»! چنین سخن گزافی در محضر ملتی كه اسوه مقاومت و پایداری است، هم خیلی خنده دار است و هم خیلی گریه دار!

خوشبختانه به قدری كارهای خانه مد ایرانی ضعیف و پست است كه من نگران بزرگ شدن و بیشتر شناخته شدن آن با انتشار این مطلب نیستم. نگرانی من همان نكته ایست كه در بند اول این متن گفتم. اینكه برای حل و فصل هر مشكل و معضلی یك گارگروه یا شورای ساماندهی یا خانه یا بنیاد تشكیل می دهند، كلاه گشادی است كه سر ملت می گذارند و به این شكل، از مسئولیت و پاسخگویی فرار می كنند و گاهی هم مقاصد و منافعی غیر از خواست ملت و رهبری را پیگیری می كنند.

برای درست شدن وضعیت حجاب و عفاف و پوشش و نزدیك شدن به معیارهای تمدن ایرانی اسلامی، نیازی به تشكیل صد جور كارگروه و خانه و بنیاد نیست! همه دستگاه ها باید به وظیفه خود عمل كنند؛ یعنی همان چیزی كه در قانون 26 ماده ای تصریح شده است؛ همین!

از این باب كه «ما را به خیر تو امید نیست؛ شر مرسان»، «خانه مد ایرانی» و خیلی جاهای دیگری كه كمی خوب تر یا بدتر در این زمینه ها كار می كنند باید تعطیل شوند. اگر كسی دوست داشت، می تواند در بخش نظرات، گفته های بنده را تأیید یا رد كند.


1. عكس هایی از صفحات سایت خانه مد ایرانی مستند شده كه اگر تغییری در محتوای سایتشان ایجاد كردند، قابل عرضه به مخاطبان باشد.
2. در همین چند عبارتی كه از سایت خانه مد ایرانی در متن آورده ام، ده ها غلط نگارشی وجود داشت! این است توانمندی و عرضه كسانی كه قرار است در چارچوب تمدن ایرانی اسلامی برای من و شما لباس (كه راهبردی ترین كالای فرهنگی دنیاست) طراحی كنند!
3. استفاده از این مطلب با ذكر منبع و بدون ویرایش مانعی ندارد؛ بلكه توصیه هم می شود.

آخرین مطالب